Tani i oryginalny zagłówek, czyli 5 pomysłów na szybką metamorfozę łóżka





Kochani!

Od dłuższego czasu zabieram się do projektu pt. zagłówek w mojej sypialni. :) 
Postanowiłam poczynić pewne kroki w kierunku jego realizacji i nawet zaczęłam szukać inspiracji.
Internet oczywiście mnie nie zawiódł - inspiracji jest więcej niż mojego czasu na ich przeglądanie, ale udało mi się znaleźć kilka ciekawych pomysłów. 
Najfajniejsze w nich jest to, że większość z nich można stworzyć własnoręcznie i to bez nadszarpywania domowego budżetu! Wiecie, że podobne zagłówki w sklepie kosztują blisko 2000 zł?! A taki wykonany samodzielnie jakieś 1/5 tej ceny, także opłaca się zakasać rękawy. :)
Jako, że wiosna to czas remontów i przemian, polecam szybko wybrać ulubiony projekt, skompletować materiały i zabrać się do metamorfozy łoża. Jeden dzień i Wasz cudny zagłówek zagości w sypialni!

Znalazłam w sieci mnóstwo instrukcji w jaki sposób, krok po kroku, zrobić tapicerowany zagłówek nad łożko. Wybrałam dla Was te najbardziej oryginalne, ale też takie, które bez problemu sami wykonacie, nawet jeśli nigdy wcześniej nie mieliście do czynienia  z tapicerowaniem.  
Oto 5 moich propozycji:

1. Elegancki zagłówek z ćwiekami



 

Aby stworzyć ten super elegancki zagłówek należy zdobyć płytę OSB lub MDF pożądanych rozmiarów i nadać jej wybrany kształt przy pomocy wyrzynarki. Następnie przy użyciu kleju tapicerskiego przykleić gąbkę tapicerską, zostawiając trochę odstępu od brzegu płyty. Całość owinąć flizeliną lub podobnym materiałem. Tak przygotowany zagłówek możemy zacząć tapicerować wybraną tkaniną. Niezbędny jest tutaj taker i pomoc drugiej osoby, aby mocno naciągnąć materiał. Łuki wykończycie estetycznie, nacinając materiał w kilku miejscach. 
Po otapicerowaniu zagłówka pozostaje jeszcze przybić ozdobne ćwieki i zagłówek gotowy! 
Szczegółowa instrukcja tutaj.

2. Zagłówek w zygzaki



Ten zagłówek różni się od poprzedniego jedynie tkaniną, kształtem oraz doborem ćwieków. Zamiast wbijania pojedynczych nitów autorka użyła tych w taśmie, co zdecydowanie przyśpiesza realizację projektu. Ten zagłówek jest również bardzo szybki i prosty w wykonaniu, a efekt końcowy z pewnością zaskoczy niejedną osobę. 
Szczegółowa instrukcja tutaj.

3. Zagłówek panelowy



Kolejną propozycją jest zagłówek wykonany z pojedynczych paneli tapicerowanych. Dzięki takiej technice można dowolnie tworzyć kształt zagłówka i konfigurację samych paneli. Dodam, że nie muszą być one jednakowe - można tworzyć dowolne kombinacje kolorystyczne!
Realizacja jeszcze prostsza niż przy poprzednich dwóch zagłówkach - kompletujemy dowolną ilość pojedynczych elementów z drewna lub płyty, kwadratowych lub prostokątnych, tapicerujemy gąbką i materiałem (podobnie jak w poprzednich projektach), a następnie gotowe panele mocujemy wkrętami do płyty. Prawda, że proste? Szczegóły tutaj.

4. Zagłówek ze starych desek



Ten zagłówek z pewnością nie przypadnie do gustu wszystkim, i z pewnością nie pasuje do każdego wnętrza, ale w sypialni w stylu country, lub w domku letniskowym sprawdzi się wyśmienicie!
Co więcej, można go stworzyć z desek znalezionych w garażu bądź z wszechobecnych ostatnio palet. Docinamy deski na wybrany wymiar, mocujemy z tyłu drewniane elementy podtrzymujące całość, a następnie wykańczamy deski wedle uznania. Oczywiście najpierw dokładnie szlifujemy zagłówek. Można użyćbejcy w wybranym kolorze, następnie wosku bądź lakieru. Można też zabejcować każdą deskę w innym kolorze (bardzo modny ostatnio drewniany colormix) lub też potraktować woskiem wybielającym. Efekt wow murowany! :) Szczegółowa instrukcja tutaj.

5. Zagłówek z ram okiennych



Ten zagłówek był dla mnie sporym zaskoczeniem - ale pomyślałam sobie - w sumie czemu nie? Oczywiście, tak jak poprzedni projekt, bardziej wpisuje się on w wiejskie klimaty, domek letniskowy, te sprawy, ale musiałam Wam go pokazać, chociażby po to, żebyście zobaczyli, jak coś tak niepozornego, jak stare ramy okienne, można wykorzystać do wnętrzarskiego projektu. Dla urozmaicenia możecie też włożyć za szyby ulubione fotografie.
Jedno jest pewne - na 100% nikt nie przejdzie obok takiego zagłówka obojętnie! 
Szczegóły projektu tutaj.

Jak Wam się podobają zagłówkowe projekty DIY? Piszcie w komentarzach, który zagłówek najbardziej Wam się podoba. A już wkrótce spora porcja inspiracji zagłówków panelowych, które całkowicie skradły moje serce i z pewnością jeden z nich zagości w mojej sypialni!

6 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Renata Szczymańśka21 stycznia, 2019 21:03

    Ja jestem wielką zwolenniczką zagłówków i nie wyobrażam sobie łóżka bez niego. Do tego jeszcze jak dołożę dodatkową kołdrę https://senpo.pl/koldry/koldry-180x200 to już w ogóle mogę spędzać w łóżku cały dzień. W szczególności gdy na zewnątrz jest brzydka pogoda.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zygzaki mnie zaczarowały :) My aktualnie kupujemy materace piankowe do spania, bo słyszeliśmy że są najlepsze na kręgosłup i może odnowimy nasz zagłówek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A my wybraliśmy sklep z materacami ekologicznymi :) Z całego seca polecam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy dla mężczyzny, czy dla kobiety - z pewnością przyda się wygodne łożko. Sama niedawno rozglądałam sie za nowym do sypialni i tutaj https://www.edinos.pl/ udało mi się znaleźć świetne

    OdpowiedzUsuń
  6. 49 year-old Librarian Abdul Capes, hailing from Rimouski enjoys watching movies like Catch .44 and Stand-up comedy. Took a trip to St Mary's Cathedral and St Michael's Church at Hildesheim and drives a Ferrari 340 Mexico Berlinetta. kliknij tutaj teraz

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Hokus Pokus Home , Blogger
01 09 10