Metamorfoza witryny IKEA HEMNES - skandynawski GLAMOUR :)

Jak przerobić witrynę Ikea

Więcej metamorfoz obejrzycie na moim profilu @hokuspokushome na Instagramie i Facebooku, gdzie na bieżąco relacjonuję proces powstawania kolejnych metamorfoz i efekty końcowe.
Zapraszam!



Od publikacji ostatniego posta minęło trochę czasu, złożyło się na to kilka przyczyn - perturbacje zdrowotne, intensywny czas w pracy, ale przede wszystkim czasochłonne realizacje kolejnych projektów!
Jeden z nich został właśnie ukończony i nie mogłam się doczekać, aby zaprezentować Wam efekty, bo nie ukrywam, że ta metamorfoza to jedna z moich ulubionych.
Pamiętacie komodę IKEA Tarva, która przeszła przemianę w lustrzaną piękność? Możecie przypomnieć ją sobie tutaj. Otóż do komody dołączyła siostra witrynka - znowu zakup z IKEA, ale tym razem to popularny mebel z serii Hemnes. Założę się, że niektórzy z Was mają taką w domu, ale na pewno nie w takiej wersji, jak po mojej stylizacji. :D

Witryna przed metamorfozą - fot. ikea.pl

Właścicielka tej witryny uwielbia biele, szarości, błękity i granaty. Długo debatowałyśmy, jaki kolor jej nadać, aby współgrała z lustrzaną komodą, ale nie przygasła przy jej blasku. Ciężko bowiem przebić się przez komodę z frontami z luster, która przyciąga wzrok każdego, kto tylko postawi nogę w salonie. :) Moją propozycją był granatowy lub błękitny korpus z wstawkami w pepitkę na szufladach, jednak taki wyrazisty mebel wymagał nieco odwagi. Agnieszka troszkę bała się zaryzykować i została przy ponadczasowej bieli i szarości. Aby jednak dodać witrynie nieco charakteru, popracowałam nad detalami i ostatecznie efekt przerósł nie tylko oczekiwania klientki, ale również i moje! To był bardzo dobry wybór!

1. Krok pierwszy - szlifowanie

 Po złożeniu mebla trzeba było go trochę zmatowić, gdyż witryna pokryta była lakierem. W matowieniu pomogła mi szlifierka Black & Decker, szybko wyszlifowałam wszystkie elementy, zaczynając od korpusu, a na półkach kończąc. 


2. Krok drugi - malowanie

Drugim krokiem było malowanie. Ten etap był niestety żmudny i czasochłonny. Mebel duży, wiele elementów, malowanie ze wszystkich stron, kilka warstw - to wszystko musiało trochę trwać... do tego cały garaż zawalony świeżo malowanymi elementami witryny, a dwa samochody zaparkowane na zewnątrz. :)

Pierwszą warstwą był biały podkład - do tego celu użyłam farby Magnat Ceramic, która jest niemal niezniszczalna, a przede wszystkim ma świetną przyczepność - to dlatego nie szlifowałam witryny do "gołego" drewna - wiedziałam, że ta farba przyczepi się nawet do lekko zmatowionego. 
Następnie środek witryny pomalowałam na biało tą samą farbą - niestety biel jest dość wymagająca i mimo dobrego krycia, musiałam nanieść 3, a miejscami i 4 warstwy farby. Farbę nanosiłam pędzlem oraz wałkiem. 
Korpus od zewnątrz pomalowałam na szaro - tą samą farbą, której używałam przy malowaniu lustrzanej komody - to Luxens jednowarstwowa farba do wnętrz, kolor szary. 

Farba Luxens jednowarstwowa

Pytacie często, czy ta farba nadaje się do drewna, czemu użyłam takiej, a nie typowej farby do drewna - otóż odpowiadam: dlatego, że podoba mi się jej kremowa konsystencja i krycie, bardzo dobrze się rozprowadza i jak najbardziej nadaje się do malowania mebli (a także metalu, pcv i innych materiałów wewnątrz pomieszczeń). Zerknijcie nawet na puszkę - można dostrzec tam ikonkę z meblem właśnie, czyli nadaje się na 100%. :)
Taka dygresja tylko dla tych, którzy twierdzą, że firma Luxens jest "bleee" - farb Luxens do ścian rzeczywiście NIE POLECAM, są rzadkie, źle się nimi maluje według mnie i słabo kryją. Aż niewiarygodne, że ich inny produkt, czyli farba jednowarstwowa, której używam jest zupełnie innej jakości, ale serio tak jest i tę farbę polecam. Może nie jest naj- najlepsza i nie nadaje się do każdego typu mebli, ale daje radę, a patrząc na cenę (25 zł/0,5l), w ogóle nie ma co się zastanawiać tylko próbować. 

3. Krok trzeci - lakierowanie

Po malowaniu przyszedł czas na lakierowanie. Wybrałam wodny lakier matowy Syntilor - po raz kolejny mnie nie zawiódł. 
Lakier nanosiłam wałkiem na wszystkie półki, korpus lakierowałam syntetycznym pędzlem, gdyż dużo łatwiej dawał sobie radę z trudno dostępnymi zakamarkami. 
Położyłam 2, miejscami 3 warstwy lakieru. 

4. Krok czwarty - wykończenie detali

To mój ulubiony etap. :) 
Zaczęłam od wykańczania szuflad. Dno szuflad w serii Hemnes jest na tyle ładne i estetyczne (delikatne szare paski) i bardzo pasowało do całego projektu, że nie było potrzeby dodatkowego wykończenia. Na wnętrze szuflad wybrałam błękit - ulubiony kolor klientki, boki natomiast pomalowałam srebrną metaliczną farbą



Fronty szuflad to najważniejszy element całego mebla - tapeta w biało-szarą pepitkę oraz srebrne gwoździe tapicerskie wyglądają bardzo efektownie w otoczeniu bieli i szarości. To one nadają całej witrynie klimatu skandynawskiego glamour.
Przykleiłam tapetę, polakierowałam dwukrotnie lakierem do decoupage i przybiłam gwoździe tapicerskie w taśmie. 

ozdabianie frontów szuflad

Kropką nad "i" są cudowne kryształowe gałeczki, te same, które montowane były w lustrzanej komodzie. 
 
malowanie mebli

Wydawałoby się, że to tyle, jeśli chodzi o wykończenie, jednak została jeszcze jedna rzecz, której absolutnie nie mogłam zostawić.
Otóż po pomalowaniu drzwiczek witryny okazało się, że są miejsca pomiędzy ramą a szybą, do których ciężko było dotrzeć  pędzlem i niestety niepomalowane miejsca były widoczne po zamontowaniu drzwiczek. 

Wykończenie  drzwiczek satynowym sznurkiem
Wpadłam na genialny pomysł, aby szpary wypełnić lekko połyskującym, satynowym sznurkiem w srebrno-szarym kolorze. Dzięki temu zasłoniłam wszelkie nierówności i drzwiczki prezentują się dużo lepiej.  Sznurek przyklejałam obustronnie za pomocą kleju - 5h dodatkowej pracy opłaciło się. 

Efekt całej metamorfozy oceńcie sami. 
Jeśli przedarliście się przez cały tekst tego długaśnego posta, to zostawienie komentarza to będzie dla Was pikuś - wystarczy jedno trzyliterowe słowo - podoba się czy nie? :)

Witryna Ikea Hemnes stylizowana

Jak przerobić witrynę

gałka meblowa kryształ

Ćwieki

malowanie komody diy

Jak pomalować komodę

Witryna ikea

Soft loft

Metamorfoza witryny

I co myślicie??

32 komentarze:

  1. Szafka wyszła pięknie. Nabrała charakteru. Pomysł ze sznurkiem miałaś naprawdę genialny :) SUPER
    Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. 3x tak! dodatkowo podziwam za wytrwałość i dokładnosc - mnie nosi zeby isc na skroty:)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny efekt, bardzo mi się podoba! takiej inspiracji potrzebowałam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za wszystkie komentarze. Z doświadczenia wiem ze droga na skróty się niestety nie oplaca. Spędzam nad detalami dużo czasu ale dzięki temu śpię spokojnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. jest efekt wow! patent z gwoździami - kradnę:) tylko szuflad niebieskich chyba bym nie robiła - komoda i tak dostarcza duzo wrażeń wizualnych, widać ze poszło tu dużo pracy rąk ludzkich, gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  7. Piekna! Czy lakier,który zastosowalas nadaje się również do polakierowania szafki rtv hemnes? Jest wystarczająco trwały?

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna metamorfoza. Rzeczywiście idealnie będzie pasować do lustrzanej tarvy, a nie odbierze jej blasku :) Ja też malowałam meble z Ikei i to z mdf'u Luxens i jestem zadowolona :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Faktycznie trochę pozmieniałaś, ale wygląda super. Barwa lepsza, no i te malutkie dodatki. Coś cudownego. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. WoW! Nie sądziłam, że to może tak fajnie wyglądać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow, chyba jednak zacznę częściej odwiedzać Ikeę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapraszamy na www.azurove.pl po lekkie ażurowe panele dekoracyjne, którymi w szybki i tani sposób odmienicie swoje meble z IKEA.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie ma to, jak nadać nowego blasku starym meblom. Sama też nieraz robię różne renowacje. Nie mam serca wyrzucać starych mebli. :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Szafka po metamorfozie prezentuje się zdecydowanie lepiej. Bardzo lubię wszelkie odcienie szarości, w szczególności na meblach.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ładniejsza jest ta z Ikei.

    OdpowiedzUsuń
  16. My friend bought new furniture from Ikea. Soferia is one of the best furniture store! Check out!

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajne choć chwilami kontrowersyjne. Praca powstała dość dawno. Ciekaw jestem co by Pani zmieniła, chociażby w materiałach. Pozdrawiam serdecznie BC:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetna robota! Jestem pod dużym wrażeniem efektu twoich prac. Szafa nabrała wyjątkowego charakteru i znacznie lepiej się prezentuje, niż w poprzednim wydaniu. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten mebel w wersji podstawowej również ma coś w sobie, ale po przeróbce jest dużo bardziej oryginalny :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak dla mnie tylko oryginał, cekiny na szufladach kojarzy mi z tanim kiczem ale nie będziemy polemizować o gustach jak dla mnie szkoda było waszego czasu i pracy bo efekt końcowy brzydki A nawet tragiczny

    OdpowiedzUsuń
  21. Właśnie podsunęłaś mi pomysł z tym sznurkiem... Pomalowalam białe witryny na kolor zielony i też mam takie niedomalowane zakamarki między szyba a plyta i spędza mi to sen z powiek. Wypróbuje Twój pomysł! Tylko gdzie ja znajdę sznurek w kolorze butelkowej zieleni 🤷‍♀️

    OdpowiedzUsuń
  22. Super :) Mega orginalny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  23. 35 yr old Administrative Assistant IV Garwood Klagges, hailing from Saint-Sauveur-des-Monts enjoys watching movies like "Whisperers, The" and Worldbuilding. Took a trip to Tsingy de Bemaraha Strict Nature Reserve and drives a 3500. zobacz te witryne

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo pięknie, inspirująco. och, jak ja lubię takie działania! I wielkie dzięki dla Pani, że ma Pani ochotę się tym dzielić z nami :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

  25. I AM MRS. LINDA AND I WANT To TESTIFY ABOUT HOW DR AKHERE HELPED ME IN GETTING BACK MY EX HUSBAND WHO LEFT ME AND MY KIDS FOR ANOTHER WOMAN AND TODAY I AM VERY FULFILLED BECAUSE MY HUSBAND Is BACK To ME AFTER I CONTACTED DR AKHERE TO HELP ME , I'm very happy now with my family it worked for me and I believe it will work for you too just give him a try and follow up this is a clear truth from a testifier. Thank you Dr AKHERE once again, if you want to reach him via email: AKHERETEMPLE@gmail.com or call / whatsapp: +2349057261346



































    I AM MRS. LINDA AND I WANT To TESTIFY ABOUT HOW DR AKHERE HELPED ME IN GETTING BACK MY EX HUSBAND WHO LEFT ME AND MY KIDS FOR ANOTHER WOMAN AND TODAY I AM VERY FULFILLED BECAUSE MY HUSBAND Is BACK To ME AFTER I CONTACTED DR AKHERE TO HELP ME , I'm very happy now with my family it worked for me and I believe it will work for you too just give him a try and follow up this is a clear truth from a testifier. Thank you Dr AKHERE once again, if you want to reach him via email: AKHERETEMPLE@gmail.com or call / whatsapp: +2349057261346





















































































    I AM MRS. LINDA AND I WANT To TESTIFY ABOUT HOW DR AKHERE HELPED ME IN GETTING BACK MY EX HUSBAND WHO LEFT ME AND MY KIDS FOR ANOTHER WOMAN AND TODAY I AM VERY FULFILLED BECAUSE MY HUSBAND Is BACK To ME AFTER I CONTACTED DR AKHERE TO HELP ME , I'm very happy now with my family it worked for me and I believe it will work for you too just give him a try and follow up this is a clear truth from a testifier. Thank you Dr AKHERE once again, if you want to reach him via email: AKHERETEMPLE@gmail.com or call / whatsapp: +2349057261346

































    AKO SI MRS. LINDA AT GUSTO KO NONG MAGPATOTONG TUNGKOL SA KUNG PAANONG NAKATULONG SA AKIN SI DR AKHERE SA PAGBALIK SA AKING EX HUSBAND NA INIWAN AKO AT ANG AKING ANAK NG ISANG ISANG BABAE AT NGAYON AY NAPUNAN AKO KASI DAHIL ANG BANA KO AY BUMALIK SA AKIN MATAPOS NA KONTAK AKO SA DR AKHERE TO HELP ME, Napakasaya ko ngayon kasama ang aking pamilya na gumana ito para sa akin at naniniwala akong gagana ito para sa iyo lamang subukan mo lang at subaybayan ito ay isang malinaw na katotohanan mula sa isang nagpapatotoo. Maraming salamat muli Dr AKHERE, kung nais mong maabot siya sa pamamagitan ng email: AKHERETEMPLE@gmail.com o tumawag / whatsapp: +2349057261346

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Hokus Pokus Home , Blogger
01 09 10