Żyrandol orbitalny - do jakich wnętrz pasuje, gdzie i za ile kupić, a może zrobić samemu?


Orb Chandelier - ikona stylu nowojorskiego


Zrób to sam żyrandol orbitalny
Żyrandol orbitalny DIY


Kochani!

Nie wiem, czy Wam o tym opowiadałam czy nie, ale od dłuższego czasu (w sumie od dobrych kilku miesięcy) poszukiwałam żyrandola do swojego salonu. Naoglądałam się mnóstwa odcinków "Domów z potencjałem" Chip i Jo na HGTV i zachorowałam na ogromny kulisty żyrandol w kształcie orbity. 

W tym poście przybliżę Wam trochę, czym jest żyrandol orbitalny ( to spolszczona nazwa - nie wiem, czy tak po polsku się je nazywa, ale przyjmijmy, że tak), pokażę przykłady aranżacji, porozmawiamy również o tym, gdzie i za ile je kupić. 

Tzw. Orb Chandelier to żyrandol w kształcie kuli, zmontowany z kilku okręgów na wzór orbity. Jest niezwykle popularny w USA i występuje niemal w każdej aranżacji wnętrza w stylu nowojorskim czy glamour. 
Mój salon to połączenie wielu stylów - nie jestem miłośniczką minimalizmu, choć szanuję tych, którym ten styl odpowiada. W swoich wnętrzach otaczam się nie tym, co modne, ale tym co mi się podoba i pośród czego czuję się dobrze. Staram się, aby wszystkie przedmioty w jakimś stopniu do siebie pasowały, ale przyznaję, że  trafiają również do mnie rzeczy "przypadkowe", które mimo, że nie specjalnie pasują do koncepcji wnętrza, zostają u mnie, bo same w sobie są ładne. 
Akurat żyrandol orbitalny jest tym elementem, który idealnie pasuje do mojego wnętrza, bo jest na tyle elastyczny, pod względem aranżacyjnym, że w sumie ciężko znaleźć wnętrze do którego by nie pasował. Oczywiście nie każdy model. 

Obejrzyjcie kilka przykładowych inspiracji:

Źródło: tutaj

Źródło: tutaj

Źródło:tutaj


Źródło: tutaj


Źródło: tutaj


Źródło: tutaj


Źródło: tutaj


Źródło: tutaj


Źródło: tutaj

Żyrandole orbitalne mogą być zarówno bardziej wystawne (np. te z kryształkami Swarovskiego), które są idealne do wnętrz glamour; bardziej loftowe (np. ze sznurka jutowego lub rdzawego metalu) lub stonowane i klasyczne, pasujące nawet do skandynawskiego minimalizmu. Często wieszane są w salonach, w jadalniach nad stołem oraz na klatkach schodowych (choć w polskich realiach mało kto posiada tak wystawne, wysokie klatki schodowe).
Orb chandelier pasuje do wnętrz wysokich i z racji swej konstrukcji idealnie jest, gdy wisi na długim łańcuchu (chociaż umówmy się - mało kto ma tak wysokie pomieszczenia, żeby sobie na taką aranżację pozwolić, dlatego krótsze zawieszenie też wchodzi w grę).

Ja wymarzyłam sobie duży kulisty żyrandol z drewna, a przynajmniej z elementami drewnianymi. Wiedziałam czego chcę, więc rozpoczęłam poszukiwania, gdzie można kupić taki żyrandol w Polsce. I tu zaczęły się schody....

Wiadomo, że największy wybór żyrandoli orbitalnych jest w USA i pewnie gdybym zarabiała w $$$ to sprowadziłabym go stamtąd. Ale realia są takie, że zarabiam w PLN, a ceny tych żyrandoli nie są małe. Do tego koszt wysyłki przekroczyłby pewnie niejednokrotnie koszt żyrandola. :D Spójrzcie dla przykładu, ile kosztują one w jednym z amerykańskich sklepów internetowych:






Jak widzicie, zdarzają się stosunkowo tańsze egzemplarze. Mój problem polegał jednak na tym, że potrzebowałam żyrandola dużego - o średnicy ok. 60 cm. Przejrzałam niemal wszystkie polskie sklepy internetowe z oświetleniem i o ile znalazłyby się ze 3-4 fajne lampy, to zazwyczaj ich średnica nie przekraczała 45 cm. Natomiast cena zwykle oscylowała powyżej 1000 zł. :(

Jeśli śledzicie mnie na kanałach społecznościowych (zapraszam na FB i Instagram) to trochę mnie już znacie i wiecie, że jak nie mogę znaleźć czegoś, co mi się podoba, to to po prostu robię sama. 
ZAWSZE wychodzi taniej, nie zawsze idealnie, ale satysfakcja jest spora, podobnie jak  oszczędności w portfelu. 

Więc TAK! - Zrobiłam ten żyrandol sama. A oto efekt końcowy:



lampa wisząca drewno DIY
Żyrandol orbitalny w salonie


orb chandelier DIY
Żyrandol orbitalny w salonie



żyrandol orbitalny zrób to sam
Żyrandol orbitalny - wersja ZRÓB TO SAM


żyrandol amerykański
Żyrandol orbitalny - DIY


blog wnętrzarski żyrandol orb
Żyrandol orbitalny w stylu nowojorskim

Powiem szczerze, że jestem dumna z tego projektu, bo to jeden z najbardziej czaso- i pracochłonnych projektów, jakie ostatnio robiłam. Jeśli jesteście ciekawi, jak powstała ta lampa, zapraszam już wkrótce na bloga na kolejny post, gdzie znajdziecie szczegółową instrukcję, jak zrobić żyrandol orbitalny w stylu nowojorskim.

Oczywiście czekam na Wasze opinie, jak Wam się podoba. 
BTW. Wiecie, że każdy Wasz komentarz jest dla mnie największą nagrodą za to całe blogowanie? No to już wiecie... :*

Do następnego posta!

Karolina

18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że trafiłam w gust. Pozdrawiam!

      Usuń
    2. I AM MRS. LINDA AND I WANT To TESTIFY ABOUT HOW DR AKHERE HELPED ME IN GETTING BACK MY EX HUSBAND WHO LEFT ME AND MY KIDS FOR ANOTHER WOMAN AND TODAY I AM VERY FULFILLED BECAUSE MY HUSBAND Is BACK To ME AFTER I CONTACTED DR AKHERE TO HELP ME , I'm very happy now with my family it worked for me and I believe it will work for you too just give him a try and follow up this is a clear truth from a testifier. Thank you Dr AKHERE once again, if you want to reach him via email: AKHERETEMPLE@gmail.com or call / whatsapp: +2349057261346



































      I AM MRS. LINDA AND I WANT To TESTIFY ABOUT HOW DR AKHERE HELPED ME IN GETTING BACK MY EX HUSBAND WHO LEFT ME AND MY KIDS FOR ANOTHER WOMAN AND TODAY I AM VERY FULFILLED BECAUSE MY HUSBAND Is BACK To ME AFTER I CONTACTED DR AKHERE TO HELP ME , I'm very happy now with my family it worked for me and I believe it will work for you too just give him a try and follow up this is a clear truth from a testifier. Thank you Dr AKHERE once again, if you want to reach him via email: AKHERETEMPLE@gmail.com or call / whatsapp: +2349057261346





















































































      I AM MRS. LINDA AND I WANT To TESTIFY ABOUT HOW DR AKHERE HELPED ME IN GETTING BACK MY EX HUSBAND WHO LEFT ME AND MY KIDS FOR ANOTHER WOMAN AND TODAY I AM VERY FULFILLED BECAUSE MY HUSBAND Is BACK To ME AFTER I CONTACTED DR AKHERE TO HELP ME , I'm very happy now with my family it worked for me and I believe it will work for you too just give him a try and follow up this is a clear truth from a testifier. Thank you Dr AKHERE once again, if you want to reach him via email: AKHERETEMPLE@gmail.com or call / whatsapp: +2349057261346



































      I AM MRS. LINDA AND I WANT To TESTIFY ABOUT HOW DR AKHERE HELPED ME IN GETTING BACK MY EX HUSBAND WHO LEFT ME AND MY KIDS FOR ANOTHER WOMAN AND TODAY I AM VERY FULFILLED BECAUSE MY HUSBAND Is BACK To ME AFTER I CONTACTED DR AKHERE TO HELP ME , I'm very happy now with my family it worked for me and I believe it will work for you too just give him a try and follow up this is a clear truth from a testifier. Thank you Dr AKHERE once again, if you want to reach him via email: AKHERETEMPLE@gmail.com or call / whatsapp: +2349057261346

      Usuń
  2. Też jestem fanką Chip i Jo dużo mam rzeczy zrobionych po obejrzeniu właśnie ich programu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam go w salonie i świetnie się sprawdza...

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o wybór oświetlenie, to warto będzie zajrzeć do sklepu lampa-lampy.pl. Moim zdaniem mają tu na prawdę bardzo duży wybór ciekawego oświetlenia, i na pewno bez problemu znajdziecie coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  5. W sytuacji kiedy przymierzamy się aby zmienić wnętrze naszego mieszkania to musimy zrobić to przede wszystkim starannie. Regularnie można przeczytać na blogu https://motobudowa.pl/category/architektura-wnetrz/ dużo inspirujących pomysłów odnośnie samej architekty wnętrz. Uważam, że jeśli ma coś prezentować się nieźle to trzeba to dobrze rozplanować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mega żyrandol! Proste linie i metalowe, drewniane wykończenia to styl, który lubię najbardziej :) jest piękny i oryginalny sam w sobie, ale też może być idealnym dodatkiem do niemal każdej aranżacji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dla mnie taki żyrandol pasuje tylko i wyłącznie do wnętrz lofotwych. Sam zdecydowałem się na loftowe meble z https://www.vonart.com.pl/ we Wrocławiu i mam bardzo podobny żyrandol i całość wygląda super

    OdpowiedzUsuń
  8. Taki żyrandol trzeba w odpowiedni sposób dobrać do wszystkich wnętrz i przypuszczam, że dla wielu osób to spory problem. Myślę jednak, że ze swojej strony mogę Wam polecić rozwiązania dostępne tutaj KAEL Architekci tworzą przepiękne projekty!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie jestem fanką żyrandoli, ale przyznam, że dość trudno znaleźć takie, które później będą pasowały do lampy stojących, dlatego ja od razu staram się szukać, oczywiście w miarę możliwości, całych kompletów, dzięki którym pięknie zaaranżuję swoje wnętrze. Mam nadzieję, że szybko znajdę najlepsze propozycje, bo remont pomieszczenia się kończy, a ja nie mam połowy najważniejszych elementów, które składają się na całość wykończenia wnętrza i na ten efekt wow, na którym bardzo mi zależy. Liczę, że wszystko wyjdzie tak, jak chciałam.

    OdpowiedzUsuń
  10. 24 year old Mechanical Systems Engineer Jamal Shadfourth, hailing from Terrace Bay enjoys watching movies like Blue Smoke and Sculpting. Took a trip to Mausoleum of Khoja Ahmed Yasawi and drives a Pathfinder. zawartosc witryny

    OdpowiedzUsuń
  11. Szukam sobie różnych inspiracji, jeśli chodzi o wnętrza i może Was zaskoczę, ale podobają mi się ciemniejsze wnętrza. Wiele osób standardowo wybiera jasne pomieszczenia i może dlatego są one dla mnie troszkę nudne. Na szczęście jest taka strona, jak https://bestmeble4you.pl/ gdzie można znaleźć meble odpowiednie dla każdego. Znajdziecie tam produkty do jasnych, jak i do ciemnych wnętrz. Na szczęście mam dużą powierzchnię, więc na takie ciemne kolory mogę sobie pozwolić, bo nawet jeśli optycznie pomniejszą pomieszczenie, to nie będzie wyglądało to źle. Rozwiązań jest wiele.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękny dom i aż chciałoby się w nim zamieszkać. Takie wyzwanie związane z urządzaniem dopiero przede mną. Zastanawiam się, czy skorzystać z propozycji rozwiązań tego biura https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/dom . Znajomi z pomocą tych architektów aranżowali swoje lokum i są bardzo zadowoleni.

    OdpowiedzUsuń
  13. Powiem Wam szczerze, że jak samemu robi się instalację elektryczną w domu to jest nie lada wyzwanie. Kupiłem wczoraj na Asaj w hurtowni elektrycznej korytka kablowe blaszane i będę kończył już część instalacji. Myślę, że montaż oświetlenia to będzie już taka wisienka na torcie. Nie mogę się doczekać aż skończę. Do jednego z pomieszczeń mamy właśnie taki orbitalny żyrandol.

    OdpowiedzUsuń
  14. Lampy bez problemu możesz zamówić na https://lampspace.pl/ Widziałam, ze mają w ofercie lampy wiszące, stojące i kinkiety w bardzo dobrych cenach. Sama myślę o zamówieniu oświetlenia do domu stamtąd. Nie mam czasu ani ochoty na bieganie po sklepach stacjonarnych.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny żyrandol! Przyznam szczerze, że sama chętnie zdecydowałabym się na taką opcję, ale jakiś czas temu kupiłam nowe lampy i raczej nic nowego montować w najbliższym czasie nie będę :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Hokus Pokus Home , Blogger
01 09 10