Tapicerowana maskownica karnisza w stylu nowojorskim

Jak wykonać maskownicę karnisza w stylu nowojorskim?


Kochani!


W tym poście chciałabym się Wam pochwalić moim nowym elementem w salonie, jakim jest tapicerowana maskownica karnisza. 


jak zrobić maskownicę karnisza



Dlaczego właściwie taka maskownica?

Z uwagi na to, że mój salon ma wysokość 2,80 m, a okna 2,30 m, odległość od wnęki okiennej do sufitu jest spora, co wizualnie trochę mi przeszkadzało. 
Od zawsze też marzyły mi się długie, od sufitu do ziemi zasłony, które optycznie wydłużają pomieszczenie i całkowicie zmieniają jego proporcje. Mojego salonu w sumie nie trzeba było optycznie wydłużać, bo przy 2,80 m wysokości jest to zbędne, ale tak czy owak takie zasłony mi się podobają i chciałam je mieć u siebie. 
Po zawieszeniu zasłon pod sufitem (o nich powstanie wkrótce oddzielny post) przestrzeń nad oknami stała się jeszcze bardziej zauważalna i optycznie powiększona. Nie miałam więc wątpliwości, że potrzebna będzie maskownica, aby odległość od okna do sufitu nieco zamaskować. 

Na rynku jest spory wybór maskownic do karniszy, problem polega jednak na tym, że ich szerokość waha się zwykle w przedziale od 10 cm do 20 cm. Ja potrzebowałam maskownicę o szerokości 35 cm. Drugim problemem był sam styl maskownicy. Zamarzyła mi się tapicerowana maskownica w stylu nowojorskim, bardzo często spotykana w USA, a w Polsce zupełnie niedostępna (przejrzałam niemal cały Internet w poszukiwaniu firmy, która takie cuda wykonuje i nic nie znalazłam). 
Jak zwykle, jak nie mogę czegoś znaleźć, próbuję wykonać to samodzielnie. Tak było właśnie z maskownicą, ale też z żyrandolem orbitalnym, którego wykonanie opisałam w tym poście

Oto kilka inspiracji z zza oceanu, które starałam się w jakimś stopniu odwzorować.














A teraz krok po kroku, jak powstawała moja nowojorska maskownica. Możecie ją wykonać samodzielnie, a jeśli nie czujecie się na siłach, zapraszam do siebie. 


Krok 1. Przygotowanie stelaży


Do wykonania stelaży użyłam zwykłych listew drewnianych, zakupionych w markecie budowlanym o wymiarach 19x30x2000mm oraz kątowników 30x30mm. 



Listwy sufitowe karniszowe mają długość 250 i 350 cm, maskownice musiały być nieco dłuższe, aby stanowiły jedną linię z dołem zasłon, które nieco się rozszerzają przy ziemi. Wykonałam więc dwa stelaże o długości 260 cm i 360 cm, czyli z 5 cm zapasu po każdej ze stron. Szerokość 35 cm.







Zastosowałam stelaż z listew, gdyż maskownice były dość długie, ale w przypadku krótszych maskownic spokojnie można zastosować pełny stelaż ze sklejki, który zdecydowanie łatwiej się tapiceruje.
Stelaż jest w kształcie litery "L", zakończony tylko z jednej strony, tak aby z drugiej strony swobodnie móc wieszać i zdejmować zasłony. Mogłam sobie pozwolić na takie rozwiązanie, gdyż brak zakończenie nie jest u mnie zbytnio widoczny. 


Krok 2. Obicie gąbką tapicerską


Stelaże obiłam cienką gąbką tapicerską po to, aby tkanina ładnie układała się na krawędziach. 







Krok 3. Tapicerowanie stelaży


Wybrałam tkaninę w nieco ciemniejszym kolorze niż zasłony, gdyż chciałam je nieco wyeksponować. Obawiałam się, że wszystko w jednym kolorze może wydać się mdłe, tym bardziej, że w grę wchodziły beże.




Przy pomocy zszywacza tapicerskiego przymocowałam tkaninę w kolorze cafe latte do stelaża, pamiętając o dokładnym napinaniu tkaniny. 

Krok 4. Montaż gwoździ tapicerskich


Gwoździe tapicerskie (ćwieki) to bardzo często spotykany element we wnętrzach w stylu glamour czy nowojorskich. Nie mogło ich zabraknąć na mojej maskownicy. Użyłam gwoździ tapicerskich w taśmie, w kolorze ciemnego starego złota. 

gwoździe tapicerskie w taśmie


tapicerowana maskownica


maskownica karnisza glamour



Krok 5. Montaż maskownic


Montaż maskownic to było chyba największe wyzwanie w całym tym projekcie. Najłatwiej byłoby przymocować ją kątownikami do ściany, ale wiadomo było, że w przypadku wieszania zasłon do sufitu, ten sposób odpada. Cała maskownica przymocowana jest więc do sufitu metalowymi kątownikami. 



maskownica


tapicerowana maskownica


Efekt końcowy przed i po prezentuje się następująco:


orb chandelier
Salon PRZED MONTAŻEM maskownic i nowych zasłon


wystrój okien
Salon PO MONTAŻU maskownic i nowych zasłon


dekoracja okien
Maskownica z gwoździami tapicerskimi


wystrój okien


wystrój okien


maskownica


tapicerowana maskownica

Jak Wam się podoba taki element wystroju okna? 
Spróbujecie wykonać u siebie podobną maskownicę?
Czekam na Wasze komentarze. 

Ściskam!
Karolina

24 komentarze:

  1. Jestem pod ogromnym wrażeniem pomysłu, wykonania i efektu końcowego! Przyznam szczerze, że żadna z zamieszczonym przez Ciebie inspiracji nie przypadła mi tak bardzo do gustu jak Twoje dzieło. Cieszę się, że tu trafiłam, bo dzięki temu mam już pomysł jak rozwiązać podobny problem w moim salonie ;) Muszę się tylko dobrze zastanowić nad kolorem....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miły komentarz! Tym bardziej cieszy mnie, że akurat moja maskownica spodobała się najbardziej :). Proszę pochwalić się efektem końcowym u siebie! Pozdrawiam
      Karolina

      Usuń
  2. Robi olbrzymie wrażenie, szukałem czegoś takiego i od razu trafiłem na perełkę. Gratuluję talentu.
    Jaki długo zajęło robienie maskownicy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jacku, dzięki za komentarz! Komentarze w męskim wydaniu są u mnie na wagę złota. :)
      Praca była rozłożona na kilka dni, bo robiłam to głównie wieczorami, więc cięzko mi powiedzieć w sumie ile to zajęło. Ale powiedzmy, że łącznie było to ok. 20h. Przy stelażu pomagał mąż. :)

      Usuń
  3. Witaj Karolino, super maskownice! Zapewne skorzystam z Twojego tutorialu. Mam teraz jednak pytanie o kolor ścian w salonie? Jaka to farba?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Inga, bardzo się cieszę. Ściany są w kolorze C10 szlachetny kryształ, farba Magnat Ceramic.
      Koniecznie pochwal się efektem końcowym Twojej maskownicy. Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Pięknie.... robi wrażenie �� Czy moge wiedzieć skąd są zasłony i jaki to materiał- nazwa, kolor??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Tkanina jest ze sklepu http://makehome.pl a jej symbol to ZANMITAY 2.
      Dodam, że w chwili obecnej jest promocja, a na haslo: "Hokuspokus" aż 20% zniżki, więc naprawdę warto bo jestem zachwycona jakością tych tkanin.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Dziekuję bardzo za odp. I za informację o kodzie....

      Usuń
    3. P.S. Chyba przez moje ustawienia ekranu nie mogę rozpoznać, który to kolor: kawa z mlekiem czy piasek pustyni?

      Usuń
    4. Męcze, męcze przeokrutnie,ale mam jeszce pytanie- czy maateriał nalezy wziąć w jednym kawałku, czy na każdą zasłonę oddzielny?

      Usuń
  5. Zależy ile materiału potrzeba ogółem, czyli od ilości zasłon i wysokości pomieszczenia. Tak aby było najmniej odpadu, trzeba przekalkulowac. Ja na 4 zasłony o wys. ok 3m zakupiłam 12m materiału.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zakochana w stylu nowojorskim, trafiłam na zdjęcie z taką maskownice zamieszczoną w sypialni. Także długo szukałam jak to jest wykonane i zamocowane i nic nie znalazłam, aż trafiłam na Pani bloga. Super wykonanie, piękna tkanina. Kocham velvety. Cudeńko Pani wykonała, ja także wykonuję taką tyle ,że w sypialni.

    OdpowiedzUsuń
  7. Niesamowicie sprytne rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja własnie czegoś takiego szukałam! I przyznam szczerze, że nie wpadłabym na to, że można to zrobić samemu. Myślałam, że jest to raczej bardziej skomplikowane, ale przyznam szczerze, że chętnie też coś takiego do swojego salonu bym zrobiła.

    OdpowiedzUsuń
  9. Maskownice wyglądają obłędnie! Zakochałam się i postanowiłam upiększyć w taki sposób także swój salon. Dlaczego wygodniej jest zrobić maskownice w literę L? Czy karnisz pod spodem ma żabki? Czy zasłony są na kółkach? Pytam ponieważ u mnie jedna maskownica będzie przy stole, gdzie dobrze by było,żeby z obydwu stron była zakończona w "L". Pozdrawiam 😉

    OdpowiedzUsuń
  10. No nie powiem wygląda to super, zawsze chciałam mieć tak ładnie ogarnięte wnętrze. Ten blog jest moją inspiracją do tego własnie, zebymiec ładnie zrobione w domu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepięknie to wygląda i podoba mi się taka maskownica, ale czy będą do tego wszystkiego pasowały rolety? To mnie właśnie interesuje najbardziej, bo nie wiem, czy dopasuję, a rolety to w moich pomieszczeniach konieczność. Może doradzisz coś, co znajdę w ofercie https://www.agatarolety.pl/ ? Jest to dla mnie dobra firma, ponieważ przede wszystkim można u nich znaleźć różnego rodzaju rolety, które są w najlepszych cenach, no i nie wspominając tutaj o najlepszej jakości, która w przypadku inwestycji w rolety ma znaczenie.

    OdpowiedzUsuń
  12. 42 year-old Software Engineer IV Teador McCrisken, hailing from Brandon enjoys watching movies like The Golden Cage and Surfing. Took a trip to Historic City of Ayutthaya and drives a C70. moje zrodla

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam wszystkich zainteresowanych tematem, ponieważ chciałbym Wam polecić pewien sklep, z którego regularnie korzystam. Jeżeli szukacie sprawdzonego sklepu internetowego z różnego rodzaju płytkami, to polecam Wam stronę https://abcplytki.pl .

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobra robota. Każdy detal dopracowany, Twoja praca jest niesamowita. Z pewnością maskownica wygląda efektownie na żywo. Meble do salonu również muszą do niej pasować.

    OdpowiedzUsuń

  15. I AM MRS. LINDA AND I WANT To TESTIFY ABOUT HOW DR AKHERE HELPED ME IN GETTING BACK MY EX HUSBAND WHO LEFT ME AND MY KIDS FOR ANOTHER WOMAN AND TODAY I AM VERY FULFILLED BECAUSE MY HUSBAND Is BACK To ME AFTER I CONTACTED DR AKHERE TO HELP ME , I'm very happy now with my family it worked for me and I believe it will work for you too just give him a try and follow up this is a clear truth from a testifier. Thank you Dr AKHERE once again, if you want to reach him via email: AKHERETEMPLE@gmail.com or call / whatsapp: +2349057261346



































    I AM MRS. LINDA AND I WANT To TESTIFY ABOUT HOW DR AKHERE HELPED ME IN GETTING BACK MY EX HUSBAND WHO LEFT ME AND MY KIDS FOR ANOTHER WOMAN AND TODAY I AM VERY FULFILLED BECAUSE MY HUSBAND Is BACK To ME AFTER I CONTACTED DR AKHERE TO HELP ME , I'm very happy now with my family it worked for me and I believe it will work for you too just give him a try and follow up this is a clear truth from a testifier. Thank you Dr AKHERE once again, if you want to reach him via email: AKHERETEMPLE@gmail.com or call / whatsapp: +2349057261346





















































































    I AM MRS. LINDA AND I WANT To TESTIFY ABOUT HOW DR AKHERE HELPED ME IN GETTING BACK MY EX HUSBAND WHO LEFT ME AND MY KIDS FOR ANOTHER WOMAN AND TODAY I AM VERY FULFILLED BECAUSE MY HUSBAND Is BACK To ME AFTER I CONTACTED DR AKHERE TO HELP ME , I'm very happy now with my family it worked for me and I believe it will work for you too just give him a try and follow up this is a clear truth from a testifier. Thank you Dr AKHERE once again, if you want to reach him via email: AKHERETEMPLE@gmail.com or call / whatsapp: +2349057261346

































    AKO SI MRS. LINDA AT GUSTO KO NONG MAGPATOTONG TUNGKOL SA KUNG PAANONG NAKATULONG SA AKIN SI DR AKHERE SA PAGBALIK SA AKING EX HUSBAND NA INIWAN AKO AT ANG AKING ANAK NG ISANG ISANG BABAE AT NGAYON AY NAPUNAN AKO KASI DAHIL ANG BANA KO AY BUMALIK SA AKIN MATAPOS NA KONTAK AKO SA DR AKHERE TO HELP ME, Napakasaya ko ngayon kasama ang aking pamilya na gumana ito para sa akin at naniniwala akong gagana ito para sa iyo lamang subukan mo lang at subaybayan ito ay isang malinaw na katotohanan mula sa isang nagpapatotoo. Maraming salamat muli Dr AKHERE, kung nais mong maabot siya sa pamamagitan ng email: AKHERETEMPLE@gmail.com o tumawag / whatsapp: +2349057261346

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawy wpis. U nas póki co przeprowadzka w planach. Dzisiaj szukałam transport przeprowadzki gdynia i będziemy się powoli pakować. Jak wszystko pójdzie po naszej mysli to do grudnia remont będzie skończony.

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam pomysł z tapicerowaną maskownicą karnisza. Dodaje ona elegancji i charakteru całej przestrzeni. Wygląda na to, że zrobiłaś świetną robotę wykonując ją samodzielnie. Jestem pod wrażeniem twoich umiejętności i kreatywności. Efekt końcowy jest zachwycający, a salon zyskał zupełnie nowe proporcje.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Hokus Pokus Home , Blogger
01 09 10