Jak urządzić małą sypialnię w bloku?

Aranżacja mini sypialni o pow. 8 m2

W sieci można znaleźć mnóstwo pięknych aranżacji, z których niejedną chciałoby  się zastosować w swoich czterech kątach. Niestety, często aranżacje te dotyczą apartamentów o dużej powierzchni, które do blokowych realiów po prostu się nie nadają.

Jak więc zaaranżować pokój, którego powierzchnia nie przekracza 8 m2?




Poniżej pokażę Wam metamorfozę pewnej sypialni, którą wykonałam dla mojego klienta już jakiś czas temu. Powierzchnia tego pokoju wynosi jedynie 7,5m2 (2,90m x 2,60m), więc było to spore wyzwanie. 

Głównym wymaganiem klienta było posiadanie w sypialni dużo miejsca na książki i wygodne łóżko (właściciel mieszkania ma bogatą kolekcję książek i uwielbia czytać, szczególnie przed snem). 
Miejsce dla książek było nawet ważniejsze niż miejsce do przechowywania ubrań (co dla wielu kobiet może wydać się dziwne, wręcz nie do zaakceptowania). :)

Pokój przeznaczony na sypialnię był wcześniej pokojem - graciarnią. Po pozbyciu się wszystkich przedmiotów z pomieszczenia mogłam na spokojnie zrobić pomiary i zastanowić się nad finalną koncepcją. 

Pokój przed metamorfozą

Wybierając kolorystykę do pokoju, postawiłam na ciepłe, jasne barwy z akcentami granatu i złota. 
Ściany zostały pomalowane farbą Magnat Ceramic w jasnobeżowym kolorze szlachetny kryształ C10. Dla kontrastu, dla ściany nad łóżkiem zastosowałam granat firmy Tikkurila, kolor mat z mieszalnika M432. Wymieniliśmy również drzwi na klasyczny biały model z oferty Porta


białe drzwi wewnętrzne


Jeśli chodzi o meble, bohaterem w sypialni jest oczywiście wysokie łóżko kontynentalne, z pojemnikiem do przechowywania i tapicerowanym zagłówkiem ( a właściwie tapicerowaną ścianą, która pełni rolę zagłówka). 
Duży pojemnik, oprócz pościeli, może pomieścić dodatkowe rzeczy, jak koce, poduszki, odzież itp. 
Zagłówek został wykonany z prostokątów o wymiarach 30x40 cm, tapicerowanych ekoskórą w kolorze ecru. 
Łóżko i tapicerkę wykonał dla mnie zaprzyjaźniony stolarz, z którego usług korzystam niemal przy każdym swoim projekcie. Z czystym sumieniem mogę go Wam polecić, niestety, jest jeden minus - jak to zwykle bywa, w parze z jakością idą odległe terminy realizacji. Trzeba umawiać się do niego z minimum z półrocznym wyprzedzeniem.  Dla zainteresowanych podaję namiary.


Jak urządzić małą sypialnię


Wybór kinkietów nad łóżkiem nie był przypadkowy i zajął mi trochę czasu. Długo szukałam kinkietu, którego montaż byłby estetyczny i możliwy na tapicerowanych panelach (bez widocznych śrubek), a jednocześnie miał możliwość regulacji, tak aby można było sobie ustawiać kąt padania światła. To bardzo ważne podczas wieczornego czytania.
Ostatecznie padło na proste czarne "elastyczne" kinkiety, które w ostatnim momencie namierzyłam w Leroy Merlin.


zagłówek


Nad łóżkiem powiesiłam dwie grube półki w kolorze złotego dębu, z przeznaczeniem na książki. 
W tym samym kolorze została zrobiona zabudowa w postaci niedużej szafy oraz a`la szafki nocnej (również wykonana przez tego samego stolarza, co łóżko).
Zabudowa nie posiada ścianki na wysokości łóżka i jest to zabieg celowy. Dzięki temu zapewniony jest swobodny dostęp do blatu szafki. Przydaje się do odłożenia komputera, telefonu czy kubka. :)


jak urządzić małą sypialnię


Ważnym elementem tej sypialni jest stylizowana przeze mnie komoda na lwich nóżkach, tzw. "rumunka". O etapach jej metamorfozy możecie poczytać w tym poście.
Mebel, ze względu na swoje kształty, wprowadza odrobinę klasyki do sypialni. Granatowy korpus, nadający męskiego charakteru, oraz namalowany na blacie szablon (od Fafame), imitujący skrypt z książki sprawiają, że mebel idealnie pasuje do lokatora, czyli dojrzałego mężczyzny, lubiącego klasykę oraz literaturę. :)


stylizacja mebli


komoda rumunka


Pokój jest bardzo dobrze doświetlony, powiedziałabym nawet, że w przypadku sypialni, aż za bardzo. Z tego też względu zamontowałam w oknie białe drewniane żaluzje, które zasłonią wpadające poranne słońce i pozwolą się wyspać :). Pod oknem wisiał brzydki kaloryfer, który zabudowałam maskownicą z ażurem. Co ważne, aby wykorzystać każdy cm wolnej powierzchni, maskownica skrywa dodatkowe półki, na których można przechowywać mniej używane rzeczy lub kolejne książki.

maskownica kaloryfera


zabudowa kaloryfera


W oknie, na listwach sufitowych, powiesiłam beżowo-szare zasłony, które dodały ciepła pomieszczeniu i sprawiły, że jest w nim po prostu przytulnie.  Szycie zasłon to zasługa krawcowej ze Studia Firan, specjalizującej się w dekoracjach okiennych. Pani przyjechała na miejsce realizacji z próbnikami tkanin, doradziła, wymierzyła, a następnie wysłała kurierem gotowe, wyprasowane zasłony pod wskazany adres. :)


sypialnia


Na podłodze została położona bardzo miła w dotyku, jasna wykładzina dywanowa z poliamidu (z linii Discretion), zakupiona w sklepie KOMFORT. Ona również ociepla wnętrze sypialni, a do tego bardzo miło wstaje się z łóżka, stawiając gołe stopy na miękkiej dywanowej wykładzinie.
Wybrałam poliamid, gdyż zrobione z niego wykładziny są bardziej wytrzymałe na ścieranie oraz lepiej ukrywają zabrudzenia niż te tańsze, wykonane z polipropylenu. Dodatkową zaletą poliamidu jest również to, że taka wykładzina dłużej zatrzymuje pierwotny wygląd, bo poliamid lepiej pochłania barwniki niż polipropylen. Kolory są więc trwalsze i mogą być bardziej nasycone.
Polipropylen z kolei kusi atrakcyjną ceną i łatwością usuwania plam, gdyż szybciej oddaje wilgoć.


łóżko kontynentalne




sypialnia w bloku


tapicerowany zagłówek


aranżacja małej sypialni
Metamorfoza sypialni PRZED i PO


I tym oto sposobem, z zagraconego blokowego pokoiku powstała mała, przytulna sypialnia, w której można się zrelaksować po całym dniu ciężkiej pracy.

Co myślicie o takiej metamorfozie? Jak Wy radzicie sobie z zagospodarowywaniem małych przestrzeni w bloku i przechowywaniem?

Piszcie!

Karolina

33 komentarze:

  1. Świetnie sobie poradziłaś! Bardzo lubię Czytać opisy Twoich metamorfoz i oglądać fotki!
    Ja na szczęście mieszkam nie w bloku, więc kłopotów z małą powierzchnią nie mam. :)
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej! Metamorfoza na dużą szóstkę z plusem! Całkiem inna sypialnia:) I jakoś tak jaśniej się zrobiło.. Super :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna komoda! Jako, że jestem książkoholiczką to bardzo podoba mi się opakowanie na chusteczki :) Ja akurat wymieniam materace do spania i planuję zrobić od razu remont i taką wnękę w zagłowiu łóżka, bardzo mi się to podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Efekt końcowy powalający. Po prostu niebo a ziemia. :D Jak widać wszystko się da, gratulacje! Mam niewiele większy pokój od tego, mogę się trochę zainspirować. :) Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjna metamorfoza! Gratulacje. :) My właśnie jesteśmy na etapie unowocześniania naszej sypialni- zastosowaliśmy floor box, gdyż drażniły nas wystające kontakty. Teraz wszystko estetycznie i elegancko wygląda-tak jak lubię. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się z poprzednikiem - nic dodać, nic ująć...

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak jak wspomniano wcześniej - problemem niewielkich sypialni jest ich rozmiar. To on sprawia, że urządzenie jej w odpowiedni sposób bywa trudne...

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdzie można znaleźć takie maskownice kaloryfera?

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow normalnie inny pokój. Podziwiam szczególnie dlatego, że nie mieliście zbyt dużego pola do popisu. Wyszło naprawdę super. Co do przechowywania to jeszcze przy dzieciach jest to naprawdę trudne. Raczej staramy się dość radykalnie usuwać rzeczy, które już się nie przydadzą.

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczną narzutkę udało Ci się znaleźć. Ja u siebie w tym celu używam ładnego i dużego koca. Potwierdzam, że też dobrze się sprawdza. Ostatnio widziałam, że producent koców bawełnianych ma naprawdę ciekawą ofertę. Co Ty na coś takiego? Wiem, że skład ma duże znacznie, a bawełna świetnie nadaje się na każdą porę roku.

    OdpowiedzUsuń
  11. No efekt przed i po zdecydowanie miażdży! Świetna metamorfoza. Sama mam niezbyt dużą sypialnię w mieszkaniu i zastanawiam się jak ją urządzić. Z pewnością trochę zainspiruję się Twoimi pomysłami, ale do końca jestem przekonana co do tak mocnych kolorów w miejscu, które służy do relaksu. Chyba postawię na coś jaśniejszego i bardziej stonowanego. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo pomysłowa aranżacja małej sypialni :). Nie zapominajmy też o wyborze niezbędnych dodatków jakimi są np. poduszki. Jeżeli o nie chodzi, to z swojej strony polecam produkty marki Tempur https://senpo.pl/producer/tempur/. Ich poduszki wyrabiane są z zastosowaniem specjalnej technologii opracowanej przez same Nasa :). Dzięki temu są one bardzo wygodne oraz miękkie. Z pewnością takie dodatki przydadzą się w każdej sypialni.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo trafne wskazówki i duża dawka inspiracji :) Urządzam sypialnię i kupuję obecnie kilka fajnych dodatków. Za mną dobór materaca :)

    OdpowiedzUsuń
  14. My z mężem kupiliśmy mieszkanie i powiedzmy jest w stanie "do zamieszkania", ale w przyszłym roku będziemy chcieli zrobić generalny remont. Właśnie tak spoglądam na różne wpisy i powiem Ci że bardzo fajnie to zrobiliście. Pokój całkiem inaczej wygląda, aż miło w nim spędzać czas. Też właśnie chcemy zrobić coś podobnego bo aktualnie wygląda to tak jak na początku u Ciebie, jest nad czym pomyśleć ;-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy efekt końcowy i na pewno o niebo lepszy od początkowego. Zdradzilabyś mi co to za szafka?

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna sypialnia! Ja jestem w trakcie metamorfozy naszej sypialni i powoli widzę swiatełko w tunelu. Zmieniamy kolory ścian, kanapę na łóżko i wstawiamy nową szafę. Już nie mogę się doczekać efektu końcowego.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo dobrze Ci to poszło. Ja mam spory problem właśnie z wielkością mojego mieszkania

    OdpowiedzUsuń
  18. Niesamowity efekt! Przypuszczam, że od razu lepiej się śpi w nowej sypialni:) Od siebie dodałabym jedynie wentylator - https://magazyn.ceneo.pl/artykuly/8-najlepszych-wentylatorow-do-domu-i-biura na upalne dni i noce. U nas sprawdza się swietnie. Mamy mieszkanie od strony południowej i siłą rzeczy bardzo się nagrzewa.

    OdpowiedzUsuń
  19. Mamy akurat spore wyzwanie, ponieważ musimy przygotować pokój dla osoby, która potrzebuje łóżka rehabilitacyjnego. Szukamy już od jakiegoś czasu i przede wszystkim trzeba sprawdzać, czy dany sklep posiada ofertę dla osoby indywidualnej, czy tylko dla właścicieli wyspecjalizowanych obiektów, którzy decydują się na zakup kilku łóżek do swojej placówki. Myślę, że wiele ofert można znaleźć online, więc warto się rozejrzeć, poszukać i znaleźć dla siebie najlepsze rozwiązanie. Możliwości jest wiele i można trafić na świetne firmy.

    OdpowiedzUsuń
  20. Szukam zawsze różnych pomysłów na aranżację wnętrz, ale przyznam szczerze, że niestety nie jest łatwo i czasem jest spory problem, aby właściwie się zainspirować, bo pomimo inspiracji nie można znaleźć odpowiednich produktów. Przyznam szczerze, że na stronie https://emako.pl/pol_m_Inspiracje-8823.html znajdę inspiracje, które spełnią moje oczekiwania. Znajoma podesłała mi tą stronę, ponieważ chwaliła się, że zainspirowała się i pięknie stworzyła swoje wnętrze, więc na pewno skorzystam, skoro jest taka świetna okazja. Polecam sprawdzić!

    OdpowiedzUsuń
  21. Łóżko przede wszystkim powinno być wygodne. Sama trochę sie naszukałam,żeby łóżko było wygodne i ładnie wyglądało ale tutaj https://www.edinos.pl/ na szczęście znalazłam idealne łóżko do mojej sypialni. Też tam może sobie zerknij.

    OdpowiedzUsuń
  22. Metamorfoza ze zdjęć jest ogromna i robi wrażenie! Wszystko jak widać rozpracowane. Zadbano nawet o najmniejszy szczegół we wnętrzu.

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie wyobrażam sobie tego, aby w mojej sypialni nie było rolet lub żaluzji, bo tylko to zapewnia mi odpowiedni komfort snu. Koniecznie musicie zerknąć sobie na stronę https://www.agatarolety.pl/katalog/kategoria/zaluzje-bambusowe , bo ja osobiście znalazłam tam to, czego poszukuję. Żaluzje bambusowe będą pięknie pasowały do wystroju mojej sypialni, no i oczywiście będą też od razu spełniały swoją funkcję. Na początku myślałam, że wybiorę rolety, ale ten producent jakoś przekonał mnie swoją dość dużą ofertą i wybrałam właśnie te bambusowe żaluzje.

    OdpowiedzUsuń
  24. 58 year-old Accounting Assistant IV Garwood Nye, hailing from North Vancouver enjoys watching movies like Mystery of the 13th Guest and Cooking. Took a trip to Boyana Church and drives a Econoline E150. dlaczego nie dowiedziec sie wiecej

    OdpowiedzUsuń
  25. Urządzenie małej sypialni w bloku nie jest łatwe ze względu na ograniczone miejsce. Należy wszystko odpowiednio rozplanować, a w razie potrzeby skorzystać z projektanta wnętrz. Ważne jest to, by pomieszczenie było jak najbardziej funkcjonalne i miało wysokie walory użytkowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. To niesamowite, że na tak małej powierzchni można było wyczarować tyle dobrego! Ja również mieszkam w bloku i moja sypialnia nie należy do największych. Ten wpis dodał mi dużo inspiracji, by również spróbować coś zmienić. Ta wykładzina jak pięknie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetna metamorfoza. 8 metrów kwadratowych wygląda na co najmniej dwa razy więcej! Zastanawiam się tylko, czy obicie łóżka i szafki to meble z litego drewna. Komoda jest bardzo ładna, ale najbardziej zauroczyłem się pudełkiem na chusteczki w postaci książki. :D

    OdpowiedzUsuń
  28. W budynkach wielorodzinnych bardzo można bardzo często spotkać sypialnie o małej powierzchni, dlatego warto wiedzieć w jaki sposób w pełni wykorzystać ich potencjał.

    OdpowiedzUsuń

  29. I AM MRS. LINDA AND I WANT To TESTIFY ABOUT HOW DR AKHERE HELPED ME IN GETTING BACK MY EX HUSBAND WHO LEFT ME AND MY KIDS FOR ANOTHER WOMAN AND TODAY I AM VERY FULFILLED BECAUSE MY HUSBAND Is BACK To ME AFTER I CONTACTED DR AKHERE TO HELP ME , I'm very happy now with my family it worked for me and I believe it will work for you too just give him a try and follow up this is a clear truth from a testifier. Thank you Dr AKHERE once again, if you want to reach him via email: AKHERETEMPLE@gmail.com or call / whatsapp: +2349057261346



































    I AM MRS. LINDA AND I WANT To TESTIFY ABOUT HOW DR AKHERE HELPED ME IN GETTING BACK MY EX HUSBAND WHO LEFT ME AND MY KIDS FOR ANOTHER WOMAN AND TODAY I AM VERY FULFILLED BECAUSE MY HUSBAND Is BACK To ME AFTER I CONTACTED DR AKHERE TO HELP ME , I'm very happy now with my family it worked for me and I believe it will work for you too just give him a try and follow up this is a clear truth from a testifier. Thank you Dr AKHERE once again, if you want to reach him via email: AKHERETEMPLE@gmail.com or call / whatsapp: +2349057261346





















































































    I AM MRS. LINDA AND I WANT To TESTIFY ABOUT HOW DR AKHERE HELPED ME IN GETTING BACK MY EX HUSBAND WHO LEFT ME AND MY KIDS FOR ANOTHER WOMAN AND TODAY I AM VERY FULFILLED BECAUSE MY HUSBAND Is BACK To ME AFTER I CONTACTED DR AKHERE TO HELP ME , I'm very happy now with my family it worked for me and I believe it will work for you too just give him a try and follow up this is a clear truth from a testifier. Thank you Dr AKHERE once again, if you want to reach him via email: AKHERETEMPLE@gmail.com or call / whatsapp: +2349057261346

































    AKO SI MRS. LINDA AT GUSTO KO NONG MAGPATOTONG TUNGKOL SA KUNG PAANONG NAKATULONG SA AKIN SI DR AKHERE SA PAGBALIK SA AKING EX HUSBAND NA INIWAN AKO AT ANG AKING ANAK NG ISANG ISANG BABAE AT NGAYON AY NAPUNAN AKO KASI DAHIL ANG BANA KO AY BUMALIK SA AKIN MATAPOS NA KONTAK AKO SA DR AKHERE TO HELP ME, Napakasaya ko ngayon kasama ang aking pamilya na gumana ito para sa akin at naniniwala akong gagana ito para sa iyo lamang subukan mo lang at subaybayan ito ay isang malinaw na katotohanan mula sa isang nagpapatotoo. Maraming salamat muli Dr AKHERE, kung nais mong maabot siya sa pamamagitan ng email: AKHERETEMPLE@gmail.com o tumawag / whatsapp: +2349057261346

    OdpowiedzUsuń
  30. W sypialni to w ogóle najważniejsze jest łóżko i wygodna pościel! Ja to właśnie taką kompletuję i zastanawiam się nad takim prześcieradłem - https://przescieradlo.com/przescieradlo-160x200/30-474-przescieradlo-jersey-z-gumka-160x200.html . Myślę, że wybiorę, bo w sumie oferta jest bardzo ciekawa i nie ukrywam, że na czymś dobrej jakości bardzo mi zależy, a tu nie dość, że fajna jakość, to jeszcze super cena.

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetna komoda, sami urządzaliście czy korzystaliście z pomocy specjalisty, jak architekt wnętrz Warszawa? Bardzo podoba mi się ten kufer, cudo!

    OdpowiedzUsuń
  32. Cudowna metamorfoza!

    OdpowiedzUsuń
  33. Aż trudno uwierzyć, że to ten sam pokój. Pięknie wykonane, zmiana oczywiście wyszła rewelacyjnie. W takiej sypialni to można odpoczywać

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Hokus Pokus Home , Blogger
01 09 10